Рюкзак

Похідні рюкзаки

01.10.2015

Як вибрати туристичний рюкзак для велопоходів

Похідні рюкзаки

На відміну від велобаула, що розміщується на багажнику велосипеда, велорюкзак займає почесне місце на спині велотуриста. Добре ще, що не на шиї. Спина велотуриста, це не спина якогось пішого туриста або там байдарочника! Наша спина пред’являє досить специфічні вимоги до рюкзака.

Рюкзак на спині.

Отже, велорюкзак знадобиться в основному для одноденних покатушок для збереження корисних речей. Іноді у якості доповнення до сумці на багажнику у великі автономні походи беруть заплічний маленький рюкзак. Він буде вельми корисний на випадок, коли вам потрібно з табору забратися на найближчу гірку! Для цього як раз і потрібен маленький рюкзачок. Нарешті, велорюкзак дуже зручний в умовах міського життя. Якщо потрібно поїхати в інститут, до одного, в магазин — без рюкзака за плечима буде незручно. Зверніть увагу, що рюкзак необхідно підібрати індивідуально під кожного велосипедиста. По-перше, не треба намагатися купити великий рюкзак! Когды ви на своєму горбу тягніть вантаж навіть 10 кілограм, то це вже сущесвенно омрачняет вашу поїздку. Рюкзаки розраховані в першу чергу на пішохода і адаптовані до його вимог. А як ми вже відзначили, у нас велосипедистів свої вимоги. Ось основні.

Форма рюкзака.

Втрата «прямоходіння» має певною мірою компенсуватися формою велорюкзака. Велосипедист, сидячи на своєму велосипеді, певною мірою нахиляється вперед, тоді як пішохід зазвичай йде перпендикулярно до поверхні землі. Припустимо, «спочатку похилому» велосипедистові потрібно проїхати під нависає над дорогою гілкою. Що він в цьому випадку робить? Нахиляється ще сильніше вперед. Звичайний рюкзак при нахилі велосипедиста гордо піднімається над його головою і зачіпає за гілку. Інший приклад: перед байкером виникла рідкісна, але приємна можливість: потрібно спуститься з горкий по гладкій довгою асфальтовій дорозі. Велосипедист нагинається для зниження лобового опір повітря! Але знову ж звичайний рюкзак буде підноситися над головою, збільшуючи опір повітря. Тому більшість виробників велорюкзачков зверху роблять його товстіший, а знизу у вигляді «краплі». З-за такої форми під час нахилу рюкзак не так випирає над головою, відповідно, велосипедист більш аэродинамичен і не зачіпає за всякі гілки.

Колір рюкзака.

Велорюкзак обов’язково повинен бути яскравим: яскраво-помаранчевим, червоним, яскраво-жовтим або іншого яскравого світла! Велосипедний рюкзак нагадує піонерський галстук. Якщо ви в школі не вивчали піонерські пісні, то нагадаю, що радянські школярі розучували пісню про піонерському галстуку. Є в ній таки рядки: «Краватка свій бережи, бо він одного кольору з нашим прапором!». Справді найбільші неприємності з велосипедистами трапляються не в глухому лісі, а на дорогах, більше міських. Водії просто не бачать рухомого велосипедиста. Тому максимально яскравий колір зменшить ризик потрапити в ДТП. Якщо вам принципово не подобаються яскраві кольори, то просто подумайте, що для вас краще: постійно носити помітний рюкзачок або хоча б один раз потрапити в ДТП. До слова сказати, провідні виробники рюкзаків переважно намагаються застосовувати саме яскраві кольори. Якщо ви побачите невеликий і симпатичний рюкзак на спину або темних сірих тонів, то можете бути впевненими, що це не велосипедна модель. Пішохід рідко ходить по дорогах, і яскрава розфарбування йому ні до чого. Якщо за формою вам важко визначити, велосипедний рюкзак перед вами чи ні, то за кольором це зробити набагато легше.

Відображаючі смуги.

Вночі «всі велосипедисти сірки». За винятком тих байкерів, у кого рюкзаки забезпечені вставками з світловідбиваючої тканини або світловідбиваючими смугами. А привід обзавестися світловідбиваючими елементами все той же: чим раніше вас побачить водій вантажівки, тим більше у вас шанси поповнити списки потрапили в ДТП. Окремо зазначимо, що світловідбиваючі смуги не скасовують необхідність у яскравому забарвленню рюкзака. Відображаючі смуги потрібні вночі, щоб відбивати світло фар, а яскравий колір повинен привертати увагу водіїв вдень. Пам’ятайте знамените вислів Козьми Пруткова? «Коли тебе запитають, що тобі корисніше, Сонце або Місяць, ответствуй: «Звичайно, Місяць! Бо Сонце світить вдень, коли і без того ясно, а Місяць освітлює дорогу вночі». Тому в світлий час доби корисніше яскравий колір рюкзаки, а в темний — відображаючі смуги.

«Сіточка».

Різниця між рюкзаком з сіточкою і простим рюкзаком велика. Спина може «дихати», а спина у справжнього велосипедиста широка з великою площею. Спина потіє під рюкзаком і піт ллється струмками, зливається в річки і затоплює штани. А в штанях у велосипедиста головне — ноги! Ноги швидко зітруться, якщо будуть ялозити по сирій матерії. Спеціальні облягаючі «велосипедки» з памперсом звичайно захищають, але тим не менш…

При носінні рюкзака з сіточкою відволожуються всього чотири точки контакту кріплень рюкзака з велосипедистом: в залежності від виду рюкзака нижні кріплення і плечі під лямками. У хороших моделях нижні кріплення знаходяться трохи збоку. Тобто, якщо ця невелика частина тіла відволожиться, то отсыретт тільки зовнішня сторона стегна. Крім рюкзаків з підвіскою, існують ще рюкзаки «підвищеної комфортності» з м’якою профільованої спинкою. Вона складається з двох подушок з добре продувається спіненого матеріалу з внутрішніми повітряними каналами, покритого нейлоновою сіткою. Подушки розділені вертикальним вентиляційним каналом вздовж хребта. Поверхня спинки рюкзака складається як би з безлічі осередків і стикається зі спиною велосипедиста на невеликій площі. Такого типу рюкзаки зручно використовувати і взимку, коли, з одного боку, рюкзак повинен гріти спину, а з іншого — забезпечувати необхідну вентиляцію.

Кріплення рюкзака.

Рюкзак на велосипедистові повинен сидіти щільно і одночасно не заважати дихати при інтенсивній їзді, здавлюючи живіт і грудну клітку. Якщо рюкзак сидить на велосипедистові нещільно, то він буде постійно ялозити по спині, підстрибувати окремо від велосипедиста і доставляти різні неприємності. На самих просунутих рюкзаках передбачені додаткові кріплення у вигляді стяжок до грудей трохи нижче шиї. За допомогою них можна стягнути лямки рюкзака і притиснути рюкзак на спині. На диханні ці стяжки ніяк не позначаються. Рекомендуємо використовувати саме такі кріплення. Кріплення на пояс підходять для пішоходів, але велосипедисту з ними треба поводитися акуратно. Якщо на рюкзаку в наявності обидва кріплення, кріплення на грудях потрібно затягнути щільно, а кріплення на поясі просто заклацнути без затягування. А ось коли вам потрібно пройтися з рюкзаком без велосипеда, то в цьому випадку буде зручно використовувати кріплення за пояс, а на грудях можна не закріплювати.

Водонепроникний чохол.

У сучасному велорюкзака на дні передбачений спеціальний кишенька, в якому знаходиться згорнутий чохол. Під час дощу його можна накинути на рюкзак. Це краще, ніж просто купити рюкзак, що не промокає. Тому що у повністю непромокальних тканин є поширені недоліки, з яких найпоширеніший — низька еластичність (рюкзак буде заважати). Крім того, це може збільшити вагу рюкзака. З часом такі рюкзаки втрачають водовідштовхувальні властивості. Важливим питанням для байкера залишається і їх висока ціна.

Кріплення під шолом.

Звичайно велосипедний шолом на голові. Але дивно сидіти в кафе або їхати в електричці в шоломі на голові. Тому найкраще його буде прикріпити до рюкзака з допомогою кріплень — пришитих у верхній частині рюкзака спеціальних гумок.

Спеціальна секція для паперів.

Навряд чи можна побачити байдарочника або, приміром, лижника, добирающегося до місця навчання або роботи на байдарці або лижах. А ось велосипедисти часто використовують свій велосипед як транспортний засіб пересування до місця навчання або роботи. Ось тільки куди ж складати різні папери, мнущиеся книжки і конспекти, які потрібно возити з собою? У велорюкзаке у самої спини передбачено невелике відділення, де можна не переживати за документи.

«Прибамбаси».

Так, є речі, які інакше як «прибамбасами» не назвеш. Але багато з них дуже корисні. Наприклад, на байкерських рюкзаках робляться зовнішні кишені з сіточки, куди можна ставити додаткові фляжки або пляшки. Багато рюкзаки оснащені питною системою. отримала назву Camel Back. Суть системи в тому, що в рюкзак вставляється пластикова ємність з водою. яка буває, до речі, досить значних розмірів (4 л і більше), від якої йде трубка прямо в рот байкеру. Втім, ми з вами жителі північної країни, і гострої потреби в такій системі у нас немає.

Обсяг рюкзака.

Спина у байкера хоч і широка, та «не казенна». Не варто занадто захоплюватися перевезенням вантажів на спині. Якщо вантажу багато, більше 6-7 кг, то краще подумати над тим, щоб використовувати за призначенням велосипедний багажник. Багажник, може бути, теж не казенний, але все-таки залізний. Пам’ятайте тільки одне: вантаж на вашій спині — активна маса. Вона бере участь у всіх ваших рухах. Пам’ятайте техніку їзди — перенесіть масу назад… отклонитесь вбік…? Рюкзак на вашій спині відхилиться разом з вами, що може допомогти проїхати складне місце. А ось вантаж на багажнику — маса пасивна. Маса ця лежить мертвим вантажем і своє становище за вашим бажанням не змінює.

Короткий опис статті: рюкзак

Джерело: Похідні рюкзаки

Також ви можете прочитати